2013. január 23., szerda

Itt úszik a Papírcsónak!


A Gyáli Papírcsónak zenekarral hosszas egyeztetés után sikerült elkészítenünk első interjújukat.

A zenekar mióta van együtt?
-   Májusban lesz egy éve, hogy együtt zenélünk, Bősze Norbi – korábbi dobos – és én - Szalai Shcore Péter, ritmusgitár ének – alapítottunk egy punk zenekart, amiből kisült ez az alter, deathmetál stílusú zene.

Bemutatnád a jelenlegi bandatagokat?
Rákóczi Ferenc – a negyedik - szólógitár, Hajdú Imre Botond - dob, Biró Viktor – basszusgitár, és Szalai ShCore Péter – ritmusgitár, ének.

Volt valami csere a kezdetleges felállás óta?
Én – Szalai ShCore Péter - énekeltem és gitároztam ugyan úgy, Bősze Norbi volt a dobos, utána volt egy szintetizátoros srác, akit ki kellett raknunk, mert nem kellett szinti. Találkoztam Ferivel, aki kérdezte, nincs-e olyan banda ahol szintetizátorozhatna, de kiderült, hogy tud gitározni így bevettük. Volt egy jó pár dala, kitaláltuk, hogy csináljuk meg és legyünk egy zenekar. Kezdetben nővérem – Szalai Zsuzsi – volt az énekes, de korán ki kellett lépnie magánügyi problémák miatt. Bősze Norbit el kellett küldenünk, mert nem volt saját dob szettje. Imi Feri által került a bandába először ideiglenes dobosnak koncertig, de tíz éve dobol így bevettük állandóra. Feri kérésére csatlakozott Viktor is hozzánk basszusgitárosnak, a sok panaszkodás után. És nővérem kilépése után maradtam én az énekes és ritmusgitáros.

Honnan jött a név választása?
Nem járt a hév és útba voltunk egy skate-park felé, megálltunk egy patakparton Feri hajtogatott egy papírcsónakot, amit vízre engedtünk. Először Paperboat volt a nevünk, de később kiderült, hogy már létezik egy ilyen nevű felállás, így magyarosítottuk és Papírcsónak lett a nevünk.

A logótoknak van története?
- Unatkoztam hazafelé – Hajdú Imre Botond – és néztem a metró logóját, hogy lehetne átalakítani, hogy a Papírcsónak rövidítését hogyan lehet belőle kialakítani. A logóba belerajtoltam a „p”-t, ha elfordítjuk ott az „s” és ami az egészet körül öleli a „c”.

Milyen sikereket értetek el ez alatt a majd egy év alatt?
Szerintem már az siker hogy össze tudtuk hozni az első koncertet a Gyáli napokon, ami ösztönözte a zenekart, hogy további dalokat írjunk. Idővel képbe került a zenekar lelke a dob, mert ez adja az ütemet és sikerült összehozni az új dalokat is. Ősszel neveztünk a Zúzda rockkert tehetségkutatójára, ugyan a döntőbe nem kerültünk be, de így is elértük a hatodik helyet a százötven zenekarból.

Mik a terveitek a jövőre nézve?
Sorba kapjuk a felkéréseket, februárban a Dürer kertben lesz koncertünk, a Kék lyukba is szervezünk. Megkeresett minket a Nem pop közösség, hogy szeretnék, ha játszanánk a 36óra pogón, ami egy rekord lenne. Továbbá a magyar fesztiválokra kijutni és nagyobb közönségre szert tenni. És nem utolsó sorban tavasz végére nyár elejére összehozni egy lemezt közel 13-14 dallal.

Ez úton is köszönjük még egyszer a Papírcsónaknak, hogy elfogadták interjú kérelmünk és egy élmény volt velük dolgozni. 

Bobovszky Péter
A képekért külön köszönet: Kovács Alexandra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése